zondag 1 maart 2015

Carnaval-theo

Al sinds begin januari was ik aan Jarne aan het vragen als wat hij zich wou verkleden met Carnaval. En eens om de zoveel dagen veranderde hij van gedacht. Het ene was al wat realistischer dan het andere (zoals een auto).

Het brandweerkostuum en de cape die ik vorig jaar maakte, doen nog steeds dienst, maar om de verkleedkist toch wat te kunnen uitbreiden, kochten we dit jaar een cowboy-outfit.
Maar ik kon het me niet laten om daar toch nog een bijpassend hemdje bij te maken. Herkenbaar zeker?

Na het vorige succes van Theo, besloot ik nu om een eenvoudige Theo te maken, zonder hoekjes of accentkleur. Wél in cowboystof, die ik bij Stoffen Van Leuven kocht.
 

Hemdje bij de outfit
Het was nachtwerk om het op tijd af te krijgen. Mijn patroondelen waren al geknipt, maar ik was vergeten om vooraf mijn versteviging te knippen en te strijken. Het hemdje zelf zat op 3,5u ineen.

Note to self:
  • Mouwen moeten 3 à 4 cm ingekort worden (ja, dat zal een blijvend aandachtspunt zijn)
  • Mouw verstevigen waar de mouwsplit aangestikt wordt is zeker een must! (volgende keer probeer ik het zoals spiegelstiksels het zo goed heeft uitgelegd)
  • ik ben geen fan van plakkatoen, wel van vlieseline

Als afsluiter nog een foto van het brandweerkostuum van vorig jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...