donderdag 2 oktober 2014

The 30-Day Challenge

Het was alsof er iemand een kijkje had genomen in mijn huis en in mijn hoofd toen ik gisteren deze blogpost van Liesellove zag!

Het concept is simpel: elke dag 1 huishoudelijke taak kan je zoveel meer vrije tijd geven én zorgt voor een opgeruimd huis!
Beiden niet onbelangrijk lijkt me.

Truth be told: Ik was al aan het denken om elke woensdag  (=mijn vrije dag) een andere grote "huistaak" aan te pakken, zoals de berging opruimen, de keukenkasten uitkuisen,... . Niet echt realistisch gezien het beperkt aantal woensdagen op een jaar en het nog beperkter aantal uren dat Jarne die dag op school zit. Tegen dat ik alles gedaan zou hebben, zou mijn eerste karwei weer een chaos zijn.

De challenge van Liessellove maakt het allemaal net iets overzichtelijker en haalbaar!

Ik heb me gebaseerd op haar lijstje, maar met mijn eigen invulling. En door de extra kolommen, kan ik het thuis als checklist gebruiken.
Als ik dan al eens een taakje oversla, ben ik moreel verplicht om die de volgende maand zeker aan te pakken!





Klein beetje vals spelen om te starten, want ik start vandaag op dag 02.
De haard is dit najaar nog niet in gebruik en de lichtschakelaars heb ik ook recent nog afgekuist. 
U vergeeft het me hopelijk wel??

Het klinkt simpel, het is simpel en ik zie het helemaal zitten!

Zij die gaat kuisen, groet u!

Update: de vensters blinken en de voordeur is ook weer stofvrij. Zalig, die voldoening die ik ervan krijg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...