donderdag 9 oktober 2014

Soft Cactus voor Jolien

Toen een vriendin deze zomer mama werd van lieve Jolien, stelde ik haar voor om een kleedje te maken. Zo kan ik mijn skills oefenen tijdens de naailes én kan ik ook eens kinderkleedjes maken!

Stap 1: kies een patroon
Na het doorbladeren van enkele Knippies en het online snuisteren door blogs en patronen, werd beslist dat ik het A-lijn patroon van de droomfabriek zou maken, in maatje 68, zodat het deze winter kan gedragen worden met een souspulleke en een kousenbroek.

Stap 2: ga samen naar de stoffenwinkel. Voorzie genoeg tijd (en geld)!
De vriendin had al een leuk stofje gevonden op internet: Timeless Treasures Mini Flamingo's.
Bij Stoffen van Leuven hebben ze echter zoveel keuze, dat we uiteindelijk allebei voor een Softcactusje vielen! Om daarna ook de Mini Flamingo's bij de couponnetjes te ontdekken... en ook mee te nemen.

Stap 3: maak het kleedje
... liever sneller dan ik het deed. Uitzoeken hoe en waar de elastische paspel het beste tot zijn recht kwam, weekje ziek, opnieuw uitzoeken van de paspel én kamsnapvrees. En ondertussen nog een probeerseltje van een ander A-lijntje met Peter Pankraag gemaakt (want dat was "verplichte kost" bij de start van de naailes).
Nu ja, oefening baart kunst. Het volgende kleedje zal in no-time gemaakt kunnen worden!

De kamsnapsset heb ik trouwens gekregen voor mijn verjaardag en komt van SomethingNaais.
Had ik geweten dat het zo eenvoudig in gebruik was, had ik het veel eerder gebruikt!

Hieronder ziet u het resultaat:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...